Szczurek - Dzisiaj 13:20

Już od kilkunastu miesięcy nie mniej istotne od zdobywania nowych jest utrzymywanie wartościowych klientów poprzez specjalne programy lojalnościowe oraz dodatkowe propozycje dla najbardziej aktywnych – mówi dla dziennika Rzeczpospolita Grażyna Piotrowska-Oliwa, prezes zarządu PTK Centertel, operatora sieci Orange.

Co kwartał z usług tego operatora rezygnuje 130 – 150 tys. abonentów i kilkakrotnie większa liczba użytkowników telefonów na kartę. Podobna jest sytuacja w innych sieciach, wyłączając Polską Telefonię Cyfrową, która w tym roku chlubi się bardzo niskim wskaźnikiem odejść (0,5 – 0,6 proc. miesięcznie). Według szacunków Rzeczpospolitej, co roku co najmniej 1 mln abonentów rezygnuje z usług własnej sieci i szuka innej. Wskaźnik odejść (tzw. CHURN) dla użytkowników usług na kartę jest kilkakrotnie wyższy, czytamy w gazecie.

– Nie warto się wdawać w wojny o odchodzących klientów. Korzystniej jest zadbać o tych, których już mamy, i nie oddać ich konkurencji – uważa przedstawiciel jednej z sieci GSM.

więcej na temat rynku komórkowego w Polsce w artykule Ĺ?ukasza Deca: Czas zadbać o lojalnych abonentów komórek Rzeczpospolita/Ekonomia

zrodlo